عنوان سرویس :

پیکاپ ویزا یا پیکاپ پاسپورت

ارسال پاسپورت به سفارت و بازگرداندن آن به همراه ویزا به شخص متقاضی را پیکاپ پاسپورت یا پیکاپ ویزا می‌گویند. خدمات پیکاپ ویزا برای کشورهایی انجام می شود که در حال حاضر خدمات کنسولی خود را برای شهروندان ایرانی در ایران متوقف کرده اند. این کشورها شامل امریکا، کانادا، انگلستان، آلبانی و لیتوانی می شود.

و مشکل اصلی زمانی به چشم می آید که فرد دو یا گاهی چند بار باید به کشورهای همسایه نظیر کشور امارات متحده عربی، ترکیه یا ارمنستان سفر کند که هزینه بسیار زیادی برای فرد یا خانواده به همراه خواهد داشت. برای رفع این مشکل، پیشنهاد می شود فرد با همکاری کارشناسان و وکلای مجرب پرونده خود را در سفارت کشور مقصد و در یکی از کشورهای همسایه فعال کند ( که در این مرحله حضور فرد متقاضی الزامی است).

برای مراحل نهایی جهت درج ویزا در پاسپورت و تحویل گرفتن آن که گاهی ده روز الی سه هفته زمان می برد حضور شخص در سفارت الزامی نیست و پاسپورت می‌تواند از طریق کارگزار مجرب تحویل سفارت گردد و در نهایت به همراه ویزای الصاق شده به متقاضی تحویل داده شود.

در واقع فرایند ارسال پاسپورت به سفارت و بازگرداندن پاسپورت دارای ویزا به شخص را پیکاپ پاسپورت یا پیکاپ ویزا (pick up visa) می‌گویند.

کمک احتیاج دارید ؟ با ما در ارتباط باشید